استانبول و آنتاليا، پربازديدترين شهرهاي توريستي تركيه استانبول و آنتاليا، پربازديدترين شهرهاي توريستي تركيه

آژانس مسافرتی آهوبال

استانبول و آنتاليا، پربازديدترين شهرهاي توريستي تركيه

 


 


استانبول و آنتاليا، پربازديدترين شهرهاي توريستي تركيه

 

در بين مقاصد گردشگري متنوع و شهرهاي زيباي تركيه، استانبول و آنتاليا همواره به عنوان انتخاب‌هاي اصلي گردشگران شناخته مي‌شوند. دليل اين محبوبيت بالا نيز به دليل جاذبه‌هاي متنوع و فعاليت‌هاي تفريحي فراوان است كه مي‌توانيد در اين كشور تجربه كنيد. ما در آژانس آهوبال همواره سعي كرده‌ايم تا با ارائه اطلاعات كامل، مسافران را در سفر خود راهنمايي كنيم و در اين‌جا نيز تمام جزئيات تورهاي اين دو مقصد كشور تركيه را به شما معرفي خواهيم كرد.

تور آنتاليا، لذت سواحل درياي مديترانه

تور آنتاليا به شما فرصت مي‌دهد تا يكي از زيباترين سواحل تركيه را از نزديك تجربه كرده و در آب‌هاي زلال درياي مديترانه تني به آب بزنيد. علت محبوبيت آنتاليا در ميان توريست‌هاي تركيه بسيار است، اما بدون شك مهم‌ترين آن، تنوع بسيار زياد فعاليت‌هاي دريايي و آبي است كه در اين شهر مي‌توانيد تجربه كنيد. از پارك‌هاي آبي و تفريحات متنوع تا شب‌هاي پرجنب و جوشي كه شما را تا صبح بيدار نگه مي‌دارند.

اما يكي از نكات ديگري كه در سفر به آنتاليا متوجه آن خواهيد شد، وجود بناهاي تاريخي و فرهنگي در كنار مكان‌هاي مدرن و جاذبه‌هاي ساخته شده است كه به خاطر جذب گردشگران در اين شهر ايجاد شده‌اند. مكان‌هاي تاريخي كه بخشي از بافت شهر هستند و برخي از آنها نياز به سفري كوتاه دارند. جاذبه‌هاي تاريخي آنتاليا شامل دروازه‌ي هادريانوس، سالن تئاتر آسپندوس، ترمِسوس و المپيوس مي‌شوند. اين مكان‌هاي تاريخي با بهبود شرايط كرونا در سالهاي گذشته مجدداً براي بازديد عمومي باز شده‌اند.

براي اين سفر، شما دسترسي به انتخاب‌هاي متنوعي خواهيد داشت. مي‌توانيد در هتل‌هاي لوكس با امكانات فراوان اقامت كنيد يا براي تعطيلاتي مقرون به صرفه، از اقامتگاه‌هاي 3 تا 5 ستاره متعددي استفاده كنيد. پيشنهاد ما اين است كه هميشه قبل از سفر، ليستي از تورهاي لحظه آخري آنتاليا را در سايت ما بررسي كنيد تا از تخفيف‌هاي جذابي كه مي‌تواند هزينه كلي سفر شما را تا حد زيادي كاهش دهند، بهره ببريد. استفاده از تورهاي گردشگري به جاي رزرو هتل و هواپيما، نه تنها اقتصادي خواهد بود، بلكه زحمت رزرو بليط، پرداخت آنلاين و كرديت كارت و غيره را نيز براي شما ساده‌تر مي‌كند.

تور استانبول، پايتخت فرهنگي تركيه

شهر استانبول، پايتخت فرهنگي تركيه، توريست‌ها را به خود جذب مي‌كند. اين شهر، در ميان شهرهاي مختلف تركيه، به عنوان يكي از 10 شهر پربازديد جهان شناخته مي‌شود و آنتاليا در اين رقابت جا مي ماند. استانبول، شهري بسيار زيبا است كه در هر نقطه‌اي از آن مكان‌هاي ديدني فوق‌العاده‌اي وجود دارد. از تنگه بسفوروس كه اين شهر را به دو نيمه تقسيم مي‌كند، تا ساختمان‌هاي تاريخي مانند مسجد اياصوفيه و كاخ دولما باغچه، و بازار استانبول كه هر كدام از اين مكان‌ها نشانگر غناي فرهنگي استانبول است. زيبايي معماري شهر و نقاط ديدني مختلف آن مي‌تواند به تنهايي دليلي براي سفر به استانبول و گذراندن تعطيلاتي خانوادگي در اين شهر باشد.

 

درباره زمان مناسب براي سفر به استانبول هم بايد خاطرنشان كنيم ، اگرچه شما مي‌توانيد در هر زماني از سال تور استانبول را انتخاب كنيد و از زيبايي‌هاي اين شهر لذت ببريد، اما بهار بهترين زمان براي سفر به اين شهر است. در بهار، دماي هوا حدوداً بين ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتيگراد است و امكان لذت‌بردن از تفريحات آبي در اين بازه زماني بيشتر است. شما مي‌توانيد در اين فصل بر روي كشتي‌هاي كروز در تنگه و جزاير اطراف شهر يا همان آدا تفريح كنيد.

اما اگر به خريد علاقه‌مند هستيد، استانبول به شما خيلي خوش خواهد گذشت، به ويژه اكنون كه وضعيت كرونا بهبود يافته است. مراكز خريد در استانبول به صورت كامل بازگشايي شده و فروشگاه‌هاي مختلف كالاهاي جديدي براي مشتريان خود عرضه كرده اند. در صورتي كه براي اولين بار به استانبول مي‌رويد، توصيه مي‌شود كه مراكز خريد لوكس و جذاب مانند "مركز خريد استانبول"، "فروم استانبول"، "ايستينيه پارك"، "زورلو سنتر" و "كانيون" را از دست ندهيد. اين مراكز در كنار فروشگاه‌هاي متنوع، انواع تفريحات، رستوران‌ها و كافه‌ها را نيز در يك مكان فراهم كرده‌اند. علاوه بر اين، بازديد از بازار بزرگ استانبول يا پياده‌روي در ميان فروشگاه‌هاي متنوع خيابان استقلال نيز از فعاليت‌هايي است كه حتماً در تور استانبول 4 شب و5 روز بايد انجام دهيد.

براي تفريح در استانبول، به كجاها بايد برويد؟

در اين شهر، بسياري از مراكز تفريحي ساخته شده‌اند، هر كدام با ويژگي‌هاي خاص خود. براي مثال، پارك‌هاي بازي "اسفانبول" و "ويالند" از بهترين پارك‌هاي بازي تركيه شمرده مي‌شوند. اگر در فصل گرما به استانبول سفر كرده‌ايد، مي‌توانيد در پارك‌هاي آبي مانند "دلفين" يا "آكوامارينا" تفريح كنيد. در واقع، چيزي كه در تور استانبول تجربه خواهيد كرد، مجموعه‌اي از تفريحات مختلف، جاذبه‌هاي گردشگري و انتخاب‌هاي متنوع در خريد است. به همين دليل است كه استانبول در جهان به عنوان مقصدي بسيار محبوب براي توريست‌ها شناخته مي‌شود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/3/28 ساعت: ۱۳ توسط:ahoobal :